Fiecare profesionist de marketing online care începe o noua campanie, așteaptă o mare rata de deschidere a mesajelor de catre recipienti, așteaptă răspunsuri foarte bune precum și rate mari de conversie. Cu toate acestea, nu de putine ori, marcarea mesajelor ca fiind spam are castig de cauză. Asta se întâmplă din două motive – unul ar fi, problemele de filtrare a mesajelor spam ESP iar al doilea motiv, modul în care destinatarii interacționează cu e-mailurile dvs. Spre deosebire de filtre, bazate pe analiza automată și pe algoritm, factorul uman este imprevizibil. Dacă conținutul nu corespunde dorințelor, nevoilor sau clarității în comunicare ale destinatarilor e-mail-urile vor arăta ciudat iar mesajul ar putea fi marcat imediat ca și spam.
În acest articol vom descoperi împreună tot ceea ce aveți nevoie să știți pentru a evita filtrele de spam și a împiedica aruncarea mesajelor dumneavoastra în spam.
CE ESTE MAI EXACT UN SPAM?
Spam (cunoscut și sub denumirea de junk e-mail) este un e-mail nesolicitat trimis gramadă persoanelor care nu si-au dat acordul pentru a le primi, mesaj cu scopul de a promova si difuza programe malware, sau fish.
Caracteristicile critice ale mesajelor email de spam sunt:
a) Mesajele sunt necerute;
b) Headers sunt invizibile ;
c) Ortografia și gramatica sunt de proastă calitate;
d) Solicitarea în mesaj, a unor acțiuni sau informații suspecte ;
e) Trimitere în vrac a mesajului (peste 10 de destinatari) ;
f) Expeditori anonimi ;
g) Informația precizată la subiect are caracter de tip Spammy ;
h) Structura luminoasă de poștă electronică, cu multe fotografii, culori și fonturi atractive ;
i) Legături multiple;
j) Atașamente irelevante sau suspecte.
Toate aceste puncte pot afecta posibilitatea de a trimite un e-mail. Chiar si asa, există mai multe motive pentru ca un e-mail sa ajunga în folderul spam, altele decât gramatica proastă șau continutul atasat. Să privim mai atent acest aspect.
CUM SE EVITĂ FILTRELE DE SPAM ATUNCI CÂND SE TRIMIT E-MAILURI
Mesajele dvs. De e-mail pot ateriza în folderul Spam în două moduri – prin atragerea de mesaje marcate de filtrele de spam ale furnizorilor de servicii de e-mail (ESP) sau prin faptul că au eticheta destinatarului, adica e-mail-ul dvs. marcat ca spam manual. Aceasta este directia prin care putem evita filtrele de spam. Vom intra în detalii mai jos.
Furnizorii de servicii de e-mail analizează totul – câte e-mail-uri ați trimis înainte, câte e-mailuri încercați să trimiteți chiar acum, de unde le trimiteți și câte dintre e-mailuri sunt deschise, ceea ce ne duce la gândul că latura umană este cea implicată în acestă dilemă.
Modul în care destinatarii interacționează cu e-mailurile dvs. afectează rating-ul expeditorului, ceea ce va determina dacă veți putea trimite din nou e-mailuri. Orice e-mail se deschide la reclamații spam (evident) afectează mesajul.
Evitând un comportament suspect și reglând cu discretie copia dvs. de e-mail, vă veți maximiza capacitatea de livrare a mesajului și vă veți putea conserva rating-ul ireprosabil.
Cum se evită algoritmii de filtrare a spam-urilor
Deoarece primul pas al analizei e-mail este realizat automat de un algoritm, trebuie să fiți conștienți de aspectele tehnice și de influența acestuia asupra posibilității de a trimite cu succes un e-mail.
1) Evitați utilizarea oricărui IPS dinamic
Un IP dinamic este utilizat simultan de două sau mai multe persoane, de exemplu, atunci când utilizați aceeași conexiune Wi-fi locală (la serviciu, acasă sau într-o cafenea). Dacă utilizați un IP care a fost utilizat anterior în scopuri pe care nu le puteți controla, nu veți putea controla rating-ul dumneavoastră ca și expeditor. Dupa cum stiti, cu rating-ul scazut al expeditorului, acesta are sanse mai mari de a fi marcat ca un SPAM.
Prin urmare, aveți nevoie de o adresă IP dedicată pentru a fi în siguranță. Un IP dedicat este o adresa unica asociata cu un cont de hosting definitiv pe care doar puteti sa il accesati.
2) Verificați rating-ul IP-ului în mod regulat
Dacă nu sunteți sigur de rating-ul IP-ului dvs., puteți verifica acest lucru. Numeroase aplicații gratuite vă pot ajuta să faceți acest lucru. Recomandăm Talos Intelligence, reputation Authority sau Sender Score pentru rapoarte detaliate.
3. Verificați toate listele de e-mail
În primul rând, nu recomandăm achiziționarea unor liste de e-mail. Acestea fiind spuse, orice listă de e-mail pe care o aveți, trebuie verificata în prealabil, inclusiv listele pe care le-ați verificat anterior, e necesar sa le reverificati. Indiferent de sursă, nu puteți fi la sută la sută sigur de calitatea listei, deoarece e-mailurile sunt uneori abandonate, greșit alocate sau blocate în fiecare zi. Pe măsură ce timpul trece, orice listă de e-mail va necesita o curățare. Deci, de ce să verifici e-mail-urile atât de important?
Când trimiteți e-mailuri la adrese de e-mail nevalide, acestea se vor izbi de o problemă. Cu cât ratele sunt mai ridicate, cu atât rating-ul dvs. este mai scăzut și cu atât reputatia dvs. IP este mai știrbită, cu atât veți fi mai aproape de a fi blocat de ESP. Deci, trebuie să fiți întotdeauna sigur că e-mailurile pe care le trimiteți vor ajunge la destinatarii reali. În plus, vă va ajuta să economisiți o mare parte din bugetul dvs. Verificați și testați întotdeauna e-mailurile. Puteți alege un tester de e-mail în funcție de nevoile și tipul dvs. de afaceri.
4. Urmăriți campania de e-mail, mesajele care sunt deschise precum și rata reclamațiilor
Rata scăzută de deschidere și rata ridicată de spam este cea mai scurtă modalitate de a fi suspendat de ESP. Urmăriți cum funcționează efectiv campania dvs. si editați-o în consecință pentru a vă îmbunătăți rezultatele.
Rata ridicată de dezabonare și rata de reclamații spam sunt cauzate în principal de frecvența de e-mail aleasă incorect sau de calitatea scăzută a conținutului de e-mail.
Dacă trebuie să comparați ratele, mai jos este media din domeniu:
- Rata medie deschisă este de 15.1% pentru B2B și de 20.81% pentru B2C
- Rata medie de dezabonare este de 0.23%
- Pragul ratei de reclamare a mesajelor spam este de obicei de 0.5%
5. Cunoaște rata de trimitere către e-mail uri problemă, inexistente, greșite, etc, tip bounce
Rata de eroare bounce, de respingere a adresei de e-mail de destinație, este raportul dintre e-mailurile care nu au ajuns la inbox-urile destinatarilor și numărul general de e-mailuri trimise. Există o diferență mare între rateuri bounce mari sau mici, dar cu cât rata de eroare este mai mare, cu atât mai semnificativă este deteriorarea reputației. Rata ideală de eroare este zero, dar nu este foarte realistă. Ar trebui să încercați să o păstrați sub 2%.
6. Încălziți, tatonați noile conturi de e-mail înainte de a trimite o campanie mare, semnificativă
Dacă trimiteți campanii masive de e-mail la peste 500 de destinatari, iată câteva sfaturi. Dacă lucrați în mod regulat cu cantități mari de e-mailuri și uneori schimbați conturile expeditorului, trebuie mai întâi să vă amintiți să încălziți puțin înainte mesajele si destinațiile, să le obișnuiți. Începeți cu un e-mail pe zi (cu siguranță că va fi deschis) și continuați să creșteți acest număr, puțin, în fiecare zi pentru a vă îmbunătăți rating-ul.
7. Creați un cont de e-mail separat pentru marketingul exterior
Când trimiteți campanii de poștă electronică în exterior, trebuie să fiți 100% sigur de situația dvs. Din păcate, poate fi o sarcină dificilă când întreaga companie utilizează același nume de domeniu și adresă IP.
De aceea, mai multe companii creează un cont de domeniu separat pentru campaniile lor externe și asta pentru a putea controla rating-ul și a avea încredere că expeditorii sint singurii responsabili. Este o idee excelentă să păstrați separat toate campaniile de email – externe, marketing, buletine informative, mesaje de poștă electronică tranzacționale etc.
8. Creați înregistrări DKIM, SPF ȘI DMARC - sunt cei trei pași de protecție care vă pot salva de hackeri, phishing-uri și captură de date și astfel să evitați folderul spam al destinatarilor.
Expeditor Policy Framework (SPF) este o înregistrare DNS unică care conține toate adresele IP de la care puteti trimite e-mail-uri din numele de domeniu. Verificarea SPF este primul pas în autentificarea prin e-mail. Dacă serverul destinatarilor localizează IP-ul expeditorului în înregistrarea SPF, va permite poștei electronice să treacă la al doilea proces de verificare.
Cheile de domeniu identificate prin poștă (DKIM), pe de altă parte, este un mecanism care funcționează utilizând două chei unice de criptare, private și publice. Acesta este al doilea pas pentru a preveni spoofing-ul. Cheia privată, criptează antetul invizibil în fiecare e-mail Cheia publică este înregistrarea TXT în inregistrarea DNS. Când serverul destinatarului primește un e-mail, acesta solicită cheia publică și decriptează antetul pentru a demonstra că sunteți expeditorul. Dacă nu configurați DKIM, serverele de poștă electronică vă vor refuza pur și simplu e-mail-ul.
Raportarea și conformitatea autentificării mesajelor pe bază de domeniu (DMARC) este un protocol care definește ce trebuie făcut dacă mesajul de poștă electronică trimis nu a trecut primii doi pași de autentificare (DKIM și SPF). Acesta este al treilea și ultimul pas în autentificarea poștei electronice. Puteți seta una dintre cele 3 opțiuni: “Nu luați nicio măsură pe e-mail », « marcați mesajul ca spam » sau « respinge mesajul ».
9. Evitați cuvintele declanșatoare a mesajelor de tip SPAM
Fiecare mesaj trimis este analizat în detaliu. Fiecare cuvânt de asemenea. Dacă utilizați cuvinte care declanșează filtre SPAM, cum ar fi “gratuit », « 50% reducere », « cumpărați acum », etc., e-mail-ul dvs. va fi trimis în Spam.
10. Fiți atenți la HTML
HTML-ul codificat greșit este o caracteristică destul de distinctivă a e-mail-urilor spam, iar filtrele o recunosc. Asigurați-vă că șablonul HTML este perfect sau nu utilizați deloc html.
11. Respectați raportul optim text/imagine
Imaginile sunt atât de dragi filtrelor de spam deoarece sunt un mod excelent de a ascunde cuvintele declanșatoare ale filtrelor de spam. De aceea, utilizarea excesivă a imaginilor poate atrage atenția filtrelor de spam. Cel mai bun raport text/imagine este de 80 la 20.
12. Trimiteți e-mail-uri personalizate
Spam este în esență un ansamblu de mesaje electronice trimise fără a ține cont de abordarea personalizată. Ceea ce înseamnă faptul că autorii de mesaje spam nu se deranjează adesea prea mult, iar fiecare e-mail arată în sine, cam la fel. Filtrele de spam sunt în căutarea acestor neglijențe. Pentru a evita ca mesajele dvs. să aibă aspect de spam, trebuie să adăugați o mică personalizare fiecărui e-mail. Acesta poate fi numele de familie al persoanei, numele de familie, compania etc., nu există nicio limită pentru aceasta.
Nu numai că adăugarea multor opțiuni de personalizare vă ajută să evitați filtrele de spam, dar va îmbunătăți, de asemenea, ratele de deschidere, rata de click-through și uneori chiar conversiile. Utilizați variabile personalizate pentru a adăuga o notă umană care va arăta real atât pentru filtrele ESP cât și pentru destinatari.
13. Mergeți mai bine pe calea accesorizării
Posibilitatea de a livra un e-mail este afectată în mod direct de dimensiunea poștei electronice. Experimentele arată faptul că, cu cât e mai mare mesajul, cu atât mai des este filtrat ca Spam de către ESP. Prin urmare, ratele de deschidere și de conversie scad, iar rata de spam crește. Soluția este foarte ușoară: în loc să trimiteți fișierul ca atașament la e-mail, includeți legături cu Google Drive (care, apropo, sunt scanate automat pentru orice viruși și arată de încredere atât pentru ESP, cât și pentru destinatari).
14. Respectați legile și reglementările privind poșta electronica
Conform CAN-SPAM Act, expeditorul trebuie să respecte reguli specifice pentru a fi în siguranță. Acestea sunt:
-Nu trimiteți e-mailuri prin intermediul funcției de repetare;
-Includeți o opțiune de dezabonare la sfârșitul poștei ;
-Un e-mail trebuie să conțină antetul adevărat ;
-Un e-mail trebuie să conțină cel puțin o frază și să nu fie invalid ;
-Legea CAN-SPAM este una dintre reglementările semnificative. Asigurați-vă că campaniile dvs. respectă regulile țărilor dvs. (Și ale destinatarului).
15. Link-urile trebuie să fie corect menționate-atașate
Urmărirea link-urilor este esențială atunci când este vorba despre analizarea succesului campaniei dvs. Acest aspect poate afecta deschidere mesajului dacă se face în mod greșit. Cel mai bun mod de a include orice link în mesajul dvs. de e-mail este utilizarea cuvintelor ancoră, o metodă mai bună decât să adăugați link-ul ca atare.
CUM SE REDUCE RATA DE RAPORTARE A MESAJELOR SPAM
Dacă conținutul mesajului nu corespunde așteptărilor destinatarilor sau pur și simplu nu doresc să primească e-mailuri de la dvs., ei pot fie să se dezaboneze, fie să acționeze – dacă bănuiesc că e-mail-ul dvs. este spam, îl vor trimite la dosarul Spam sau pot raporta ca abuz la un centru block-list. Deci, cum reduceți rata de raportare spam? Simplu. Urmând câteva reguli (și, desigur, utilizând mult bun simț).
1. Cereți și primiți consimțământul oamenilor pentru email (FOARTE IMPORTANT)
Deși e-mailul rece este o opțiune de marketing pentru e-mail reală și validă, veți obține în continuare rezultate mai bune cu mesajele de poștă electronică către persoanele care au ales în mod activ să primească e-mailuri de la dvs. Când primiți consimțământul oamenilor de a primi e-mailuri, minimizați șansele ca aceștia să vă raporteze e-mail-urile ca spam. Configurați un formular pe site-ul dvs. Web și informați cumpărătorii că doriți să le trimiteți e-mail-uri pentru a primi consimțământul.
2. Aflați cât de des vor să primească oamenii email-uri de la dvs.
Dacă primiți prea des mesaje electronice de la un anumit expeditor, chiar dacă v-ați abonat la acestea, vă poate deranja și astfel să le marcați ca spam. Prin urmare, ar trebui să învățați cele mai bune practici de frecvență a e-mail-ului pentru B2B și B2C pentru a evita ruinarea reputației dvs. și a maximiza rezultatele de marketing.
3. Nu utilizați niciodată linii și antete înșelătoare
Nu promiteți niciodata nimic fals daca nu o sa vă țineți de cuvânt.
Trimiterea de mesaje de poștă electronică înșelătoare, linii de mesaj și antete derutante, va distruge încrederea pe care destinatarii o au în dvs. atunci când deschid e-mail-uri și va crește rata de raportare spam. Aflați cum să scrieți o linie de subiect de e-mail extraordinară pentru a vă îmbunătăți rata de deschidere și nu încercați niciodată să vă înșelați cititorii.
4. Utilizați un nume de expeditor fiabil și clar
Este puțin probabil ca beneficiarii să aibă încredere dacă nu știu cine sunteți. Pentru a evita acest lucru, puteți:
Preveniți mesajele obscure cum ar fi Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. nu schimbați numele expeditorului foarte des, așa faceți mai ușor de recunoscut expeditorii, incluzând numele complet sau numele companiei pentru care lucrați (de exemplu, Maryna din Landxpress.ro, Catalin de la Magazinul online)
5. Evitați fonturile ciudate, culorile multiple și textul capitalizat
În plus, mesajele percepute negativ de majoritatea filtrelor spam, supra-abundența fonturilor, culorilor și textelor capitalizate pot trezi neîncrederea. Dacă mesajul de poștă electronică care va fi deschis conține texte greu de citit, în mai multe culori, fiecare propoziție fiind scrisă cu caractere separate, iar linia subiectului sau bucățile mari de text în majuscule, acesta va țipa SPAM către cei care au experiență online de suficient timp pentru a ști cum arată un e-mail spam.
Cu toate acestea, dacă doriți să vă jucați cu culorile și fonturile fără a afecta rating-ul, am creat ghiduri separate privind modul de utilizare a fonturilor într-un e-mail și utilizarea culorilor în marketingul prin e-mail. Verificați-le. Sinteza este – nu folosiți niciodată mai mult de 2 culori ușor de citit (una pentru textul principal al poștei sau al fundalului și una pentru dirijabile), utilizați un singur font, și o dată și pentru totdeauna uitați total inițiale – nu este absolut necesar să urle la destinatar.
De acord ? În mod ideal, utilizați numai culorile standard și fonturile companiei pentru a face ca mesajele dvs. să fie ușor de recunoscut, unice și de încredere.
6. Anunțați destinatarul ca trimiteți un email promoțional
Conform legii CAN-SPAM, dacă un e-mail este promoțional sau o reclamă, acest aspect trebuie publicat în corpul e-mail-ului. Puteți adăuga aceste informații la sfârșitul e-mail-ului De exemplu, “această reclamă a fost trimisă de societatea ABC… ».
7. Verificați de două ori gramatica și ortografia
Evitarea erorilor gramaticale și de ortografie pentru un bun marketing e-mail este de bun simț. Totuși, acest lucru este deosebit de relevant în contextul reclamațiilor spam. Ortografia și gramatica necorespunzătoare sunt o caracteristică distinctă a mesajelor spam. Motivele exacte care stau la baza acestui lucru sunt totuși neclare – poate că aspectele de ortografie contribuie la evitarea anumitor filtre de spam sau poate că fishing-ul pur și simplu nu acordă prea multă atenție calității.
Un lucru este clar, greșelile nu arată bine în ochii destinatarilor și un număr uriaș de greșeli pot cauza dezamăgire și enervare într-o asemenea măsură încât încep să trimită e-mail-ul dvs. către spam.
8. Introduceți o singură legătură cu un CTA foarte clar și simplu
Dacă doriți ca CTA-ul dumneavoastră să funcționeze cu adevărat, legătura dumneavoastră trebuie să pară legitimă. Prin urmare, asigurați-vă că descrie în termeni foarte clari locul în care va prelua destinatarul – o legătură suspectă este unul dintre motivele principale pentru care e-mailurile sunt etichetate ca spam. În plus, ar trebui să utilizați doar o legătură cu CTA. Acest lucru se datorează faptului că utilizarea mai multor AT poate distrage atenția destinatarului de la obiectivul principal al campaniei dvs.
9. Cereți acțiuni simple și inofensive
Ce faci daca expeditorul vă cere sa trimiteti niste bani? Sau deschideți un atașament pe care nici măcar nu îl așteptați la început? Sau urmati o legatura dubioasă cu un site necunoscut despre care nu va amintiti, ce faceți? Nu știu despre dvs., dar eu întotdeauna trimit aceste mesaje direct în dosarul meu spam. Și cine nu face asta? Ar trebui să învățați din greșelile altora și să nu solicitați oamenilor să efectueze acțiuni discutabile cu care nu ar fi confortabili.
10. Permiteți destinatarilor să se dezboneze
Orice persoana ar trebui sa aiba dreptul de a se dezabona de la primirea e-mailurilor daca continutul aecstora nu corespunde nevoilor, preferintelor, intereselor sau dorintelor sale. Prin urmare, trebuie să oferiți întotdeauna destinatarului o modalitate de a opta pentru excluderea voluntară, fie printr-o opțiune de răspuns (cea mai bună pentru campania de ieșire) sau o legătură de dezabonare (campanie de intrare).
11. Nu trimiteți mesaje la adresele generice de email corporativ
Trimiterea la adrese generice de e-mail precum Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., etc. este puțin probabil să aibă ca rezultat o rată de răspuns mai bună. Astfel de nume nu oferă spațiu suficient pentru personalizare. Nici unul dintre acestea nu este corect pentru rating-ul expeditorului. De aceea, vă recomandăm să trimiteți e-mailuri la adrese de e-mail personale, corporative și să personalizați cât mai mult posibil copia dvs. de e-mail.
Fiți întotdeauna de partea sigură, verificați să fiți safe.
Toate recomandarile menționate, sunt cruciale în timpul trimiterii unei campanii de e-mail. Cu toate acestea, uneori lucrurile merg eronat chiar și în cele mai bine planificate campanii, de aceea ar trebui să trimiteți întotdeauna un test de e-mail. In platforma Landxpress puteti testa emailul inainte de trimiterea campaniei.
Puteți găsi o mulțime de instrumente online care verifică dacă e-mailul pe care îl veți trimite va trece prin toate filtrele spam sau nu. Cu toate acestea, reproducerea condițiilor reale este singura modalitate sigură de a afla dacă e-mailul dvs. va ajunge în inbox. Trimiteți un test de spam e-mail pentru a vă asigura că nu ați uitat niciun aspect important.
Mult succes!