Zece date statistice care ne demonstrează că marketingul prin email este mai viu ca niciodată!

Ok, ne-am prins ! Poate că ai dreptate. În ziua de azi, metoda de marketing prin email nu este in apele ei, pare ca ar trebui să fie deja în agonie sau chiar moartă.
Odată cu creșterea platformelor de mesagerie, echipa noastră internă nu prea mai utilizează e-mailul. Lucrăm adesea  prin intermediul uneia dintre ele , deoarece este mult mai ușor.
Dar, stai puțin,  problema este de fapt alta: promotorii cred că dacă timpul lor petrecut în interiorul inbox-ului s-a diminuat, tot așa s-a diminuat interesul pentru email a tuturor celorlalți oameni. Neah! Nu e așa! Hai să privim situația în mod rațional. Iată ce ne spune realitatea!  
Se estimează că până la sfârșitul anului 2019 au existat 2,9 miliarde de utilizatori de e-mail. Asta înseamnă atât de mulți oameni încât este vorba de aproape 1/3 din populația lumii!

În timp ce poate că noi nu vom mai folosi e-mailul la fel, consumatorii cu siguranță încă îl utilizează pentru a crea conturi noi, cumpara produse și a subscrie pentru a obține calitatea de membru al unor site-uri de servicii. Deci, nu vom înceta să afirmăm sus și tare că marketingul prin email nu este deloc terminat!
Și avem datele statistice necesare pentru a o demonstra. Iată 10 statistici de marketing prin e-mail din anii 2018 și 2019 care ne arătă faptul că marketingul prin e-mail este viu și bine merci.

Statistica Nr. 1 - În 2019, au fost trimise și primite 293,6 miliarde de e-mailuri. Asta ar echivala cu 804 milioane de e-mailuri trimise și primite pe zi. Ce înseamnă asta? Oamenii își petrec timpul destul de mult în cutia poștală, în inbox. În cazul în care oamenii petrec timp acolo, este situația ideală  în care puteți promova produsele dvs.care vor răspunde multor dintre nevoile și problemele lor.


Statistica Nr.2: E-mail-ul are un ROI (Return of Investment) mediu de 38 $ pentru fiecare 1 $ cheltuit.
Costul mediu al unui clic pe Facebook este de 1,72 $. Când opui aceste statistici una împotriva celeilalte, reiese clar ca marketingul prin e-mail este câștigătorul detașat. Dar trebuie să fim corecți. RENTABILITATEA INVESTIȚIEI și CPC pot varia în funcție de industrie și produs. În timp ce o afacere poate avea un câștig uriaș prin utilizarea strategiei e-mail, un alt brand ar putea da lovitura pe Facebook sau Instagram.


Statistica nr.3: E-mailurile ajung la 85% dintre persoanele la care sunt trimise.
Da, așa e. Dacă oamenii deschid acel e-mail este o altă poveste, dar știind că e-mailul are potențialul de a ajunge la 85% din persoanele din listă înseamnă că aveți o mulțime de pârghii privind numărul de conversii pe care le puteți realiza. Acum, secretul constă în a realiza oferta cât mai bine.


Statistica Nr.4: În 2018, Shopify a înregistrat vânzări de 37 de milioane de dolari pe oră, toate de la utilizatori care introduc adresa lor de e-mail pentru a achiziționa produse. In 2019 o crestere si mai mare iar in perioada anului 2020, un an in care mediul online a explodat datorita situatie pandemice datele sunt intr-o crestere uriasa.
Dacă sunteți întrebat, ce are asta de a face cu e-mail marketing, iată ce are: toate aceste adrese de e-mail tocmai a intrat într-o listă de e-mail, care pot fi utilizate acum printr-o pâlnie pentru revânzare sau promovare alte produse. Asta înseamnă un mare potențial de vânzare și creștere a interesului.


Statistica Nr.5: Email-uri de “Bun Venit ! «  sau « Vă mulțumesc! », e-mailuri care au atașat  un link  care invită la a descărca ceva, tipuri de email care au o rată de 88,7% de deschidere și o rată de click de cel puțin 35,07%.
În timp ce pare clar că oamenii au de gând să deschidă un e-mail care le oferă ceva (cum ar fi un link de download la un magnet de plumb) ceea ce nu este evident este modul de a retrimite și revinde acel e-mail cu ofertă îmbunătățită (upsell) – aceste metode tip funnel pot fi realizate simplu, utilizand landing page builder-ul platformei Landxpress). De exemplu, puteți promova o nouă reducere la serviciul de membru, un produs revândut cu ofertă mai bună sau o ofertă de pachet complet de servicii. Puteți pune aceste promo-uri în bun venit sau vă mulțumesc sau pe pagina de destinație a produsului.


Statistica Nr.6: Supriză, 58% dintre oameni verifică în primul rând e-mailul, înainte de a verifica rețelele sociale, intranetul companiei, căutarea pe Google sau știrile.
Credeai că muncești din greu? Nu ești singur. Obținerea unui start bun  în fiecare zi de lucru, este o realizare cu un potențial mult mai mare decât am fi crezut. În cazul în care e-mailurile sunt primul lucru la care un client se uită atunci când se trezește, iată, asta e sansa ta de a-i oferi unele informații valoroase, care se vor lipi de ei pentru toată ziua. Arată-i doar prin e-mailuri cât de multe îi poți oferi gratuit și vei avea șanse enorme să devină clientul tău.


Statistica Nr.7: Campaniile segmentate pot avea o creștere de 760% a veniturilor, iar platforma noastra ofera aceasta posibilitate.
Personalizarea e-mailurilor și a oricărei campanii, în acest moment este o prioritate și o strictă necesitate. Promotorii de pe piață și-au luat deja partea leului, cota lor de marketing și și-au lăsat consumatorii amețiți și cu ochii în ceață. Au început cu toții să ne crească capacitatea de a ignora anunțurile și asta înseamnă automat, că specialistul de marketing trebuie să fie mult mai inteligent în atragerea atenției consumatorilor. Realizați acest obiectiv prin personalizare. Personalizați campaniile de e-mail în funcție de avatarul clientului căruia vă adresați. De exemplu, produsul dumneavoastră este cumpărat pentru uz personal sau cadou? În cazul în care este folosit ca un cadou folosiți un avatar client cu totul diferit față de cineva care caută să folosească produsul pentru uz personal.


Statistica Nr.8: Trimiterea a 3 e-mailuri, chiar și aruncate la coș, va conduce în 69% din cazuri, la creșterea comenzilor față de situația în care trimiteți unui singur e-mail.
Abordarea tuturor afacerilor de comerț electronic și servicii, asta este o atitudine crucială. În timp ce în marketing putem avea impresia că ne îndreptăm sigur către eșec prin crearea unui șanț de evacuare a mesajelor, un fel de coș de gunoi sigur pentru email-urile noastre, comportamentul consumatorului ne spune că de fapt acest tip de abordare funcționează.


Statistica Nr.9: E-mail-ul este de 40 de ori mai eficient în câștigarea de noi clienți față de Facebook sau Twitter.
În timp ce această statistică este minunată, ne-ar plăcea cu siguranță să știm cum de e posibil. Este oare pentru că oamenii se transferă mai repede și mai bine de la e-mail către pagina de destinație în comparație cu traseul Facebook / Twitter spre pagina de destinație? Nu știm răspunsul încă, dar pentru moment putem lăsa datele să ne determine și să ne influențeze eforturile de promovare. Landxpress este cu siguranță o resursă de evaluare care cântărește mult, pentru că acolo vom vedea rezultatele noastre (deși, am avut grijă ca toate platformele sociale să vorbească despre produsele noastre, asigurându-ne că suntem văzuți în cel mai bun spațiu virtual, asta  pentru a fi eficace).


Statistica Nr.10: Europenii au în medie o cifră de 26.64% rată de deschidere a email-urilor iar americanii arată aproximativ19% rată de deschidere. Europenii au o rată de clic de 4,35%, iar americanii au o rată de clic de 2,98%.
Aceste procente pot părea mici în comparație unele cu altele, dar dacă începeți să extrageți numerele din spatele statisticilor, veți vedea că sunt diferențe semnificative. Ca indicator de impact și ca dovadă că marketingul a făcut o treabă bună este de ex. faptul că la o diferență de 1,37% înseamnă în fapt că un produs pentru europeni ar putea obține 46% (sau mai multe) clicuri decât ar lua de la americani.
Este poate de înțeles credința că email-ul este mort. Se pare că metoda s-a demodat ca mijloc de publicitate, dar cifrele iată, ne spun o altă poveste.
Marketingul prin intermediul email nu este doar viu și bine merci dar este o metodă  înfloritoare. Promotorii si specialiștii în marketing iși dau seama că oferind clienților informații valoroase prin intermediul unui e-mail poate conduce la creșterea vânzărilor iar asta înseamnă că e-mail-ul nu o să dispară din viața noastră prea curând.


Nu sunt însă motive de îngrijorare pentru chat-uri sau medii de comunicare...le iubim încă și pe ele !


Succes !
Ionescu Catalin